+420 465 321 089 | info@totembikes.cz
This content requires HTML5 & Javascript or Adobe Flash Player Version 9 or higher.

Testování baterie elektrokola Cortina

Zhruba před měsícem se na nás obrátil zákazník s tím, že má u elektrokola Cortina špatnou baterii a dojezd je v kopcovitém terénu mizerných cca 10 km. Nic nepomáhala argumentace, že po "načtení" baterie prokazatelně nebyla dlouho nabíjená a je tedy potřeba obnovit její kondici ježděním a nabíjením.

Proto byla u nás baterie 24 hodin v nabíjecím režimu a poté zcela vybita. Tento režim byl proveden dvakrát. Po proměření byla kapacita na maximu, a to jsme si ještě chtěli ověřit v praxi.

Ačkoliv je Cortina spíše dámský model, chtěl jsem si baterii odzkoušet sám.

Zvolil jsem poměrně náročnou trasu přes nejvyšší dostupná místa v okolí s cílem baterii dojet až do konce. Po celou trasu jsem měl nastavenu střední asistenci.

Trasa vedla z Letohradu nahoru na Šedivec, pak po hlavní silnici do Jablonného nad Orlicí. Odtud krásným údolím přes Orličky stále do kopce přes Červenovodské sedlo až na Suchý vrch (necelých 1000 m.n.m.). Po krátkém dočerpání vlastních sil pak už následoval dlouhý sjezd po hlavní silnici zpět do Jablonného. Odtud další stoupání přes Těchonín- Celné na Studené, sjezd do Nekoře a zase nahoru kolem Pastvinské přehrady do Žamberka. Ze Žamberka pak už cesta nazpět do Letohradu, tam ještě jednou nahoru na Šedivec a nazpět do naší centrály.

 

Celá trasa měřila 87 kilometrů, převýšení znázorňuje přiložený obrázek:

 

Nutno dodat, že má hmotnost 81 kg je o dost vyšší než deklarovaných 70 kg. A vzhledem k tomu, že terén byl docela náročný, dala absolvovaná trasa přesvědčivý důkaz o výborné kondici údajně špatné baterie elektrokola e-totem Cortina.